Monday 6 March 2017

Apa Itu Penyakit Pneumonia ?

APA ITU PENYAKIT PNEUMONIA? BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE BERTINDAK?

Pernahkan awda mendengar tentang penyakit paru-paru berair atau pneumonia? Secara ringkasnya penyakit paru-paru berair terjadi apabila berlakunya pengumpulan cecair yang berlebihan di dalam paru-paru. Pneumonia biasanya disebabkan oleh jangkitan kuman bakteria dan virus, tetapi ia juga boleh terjadi akibat dari tindakbalas kimia ataufizikal.





Pneumonia berlaku bila alveoli, iaitu gelembung udara yangbertanggungjawab untuk penukaran gas oksigen dan karbon dioksida di dalam paru paru mengalami keradangan hingga dipenuhi lendir. Akibatnya pertukar gas gas terjejas dan pesakit akan mengalami simptom pnemonia seperti batuk berkahak yang teruk, sakit dada, demam dan susah bernafas.

Pneumonia adalah penyakit yang merbahaya dan boleh menyebabkan kematian kepada pengidapnya terutama kepada warga tua atau kanak-kanak di bawah usia 5 tahun sekiranya ianya tidak dirawat dengan segera. Penyakit ini boleh disahkan melalui xray atau melalui ujian kepada sample kahak daripada pesakit.

Paru Paru Berair Kembali Normal Dengan Pengambilan Vivix. 

Diantara ramuan semula jadi yang terdapat di dalam Vivix juga salah satunya adalah Muscadine Grape. Muscadine Grape adalah anggur yang hebat yang satu-satunya anggur di alam ini yang mempunyai lebih satu kromosom, yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkannya bagi kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria.