Tuesday 18 April 2017

SAKIT DI BAHAGIAN PERUT, RUPA-RUPANYA KANSER!

Tags

Sakit Di Bahagian Perut Dan Disangkakan Ia Ketumbuhan Biasa, Rupanya Ia Adalah KANSER !!!

 

“Pada mulanya, Ary mengadu sakit di bahagian perut dan disangkakan ia ketumbuhan biasa. Selepas pembedahan, baru kami diberitahu bahawa ia adalah kanser.

“Sejak Jun tahun lalu, Ary menjalani rawatan kimoterapi,” ujar Shahrul Nizam melalui pesanan ringkas yang dikongsi kepada pihak media.

Tambahnya, doktor turut mengesyaki barah yang dihidap Ary merebak ke bahagian kepala. Sehingga kini, keadaannya dipantau oleh pakar bahagian obstetrik dan ginekologi.

sumber : Ary Malik Menderita Kanser Rahim

APAKAH TANDA-TANDA DAN GEJALA KANSER OVARI ?

  • Pendarahan faraj (terutamanya jika anda telah menopaus) atau keluar keputihan yang berlebihan.
  • Sakit atau tekanan di dalam pelvis atau kawasan abdomen (kawasan di bawah perut anda atau diantara bahagian tulang pinggul anda).
  • Sakit belakang.
  • Kembung, dimana kawasan bawah perut anda membengkak atau terasa penuh.
  • Cepat rasa kenyang semasa makan.
  • Perubahan tabiat anda dalam bilik mandi,seperti membuang air kecil yang sangat kerap, sembelit atau cirit-birit.

Berilah perhatian kepada diri anda dan ambil tahu apa yang normal untuk badan anda. Jika anda mempunyai pendarahan faraj yang tidak normal untuk anda, jumpa doktor dengan kadar segera. Jika anda mempunyai tanda-tanda yang disebutkan diatas selama dua minggu atau lebih, sila berjumpa doktor. Gejala-gejala ini mungkin disebabkan oleh sesuatu yang bukan kanser, tetapi satu-satunya cara untuk mengetahui adalah dengan berjumpa doktor anda. Rawatan adalah yang paling berkesan apabila kanser ovari ditemui dan dirawat diperingkat awal.

BAGAIMANA SAYA BOLEH MENCEGAH KANSER OVARI ?

Tiada cara yang diketahui untukmengelakkan kanser ovari. Tetapi perkara-perkara berikut boleh mengurangkan risiko anda untuk mendapat kanser ovari:

  • Mengunakan pil perancang keluarga selama lebih daripada lima tahun.
  • Pembedahan tubal ligasi, pembedahan dengan membuang kedua-dua ovari, atau histerektomi (operasi di mana rahim, dan kadang-kadang serviks dikeluarkan).
  • Melahirkan anak.

sumber: careupm

CEGAH KANSER OVARI DENGAN RESVERATROL

Resveratrol yang telah terbukti dalam banyak kajian saintifik boleh membantu mencegah dan merawat kanser. Antara kajian saintifik yang membuktikan keberkesanan resveratrol melawan kanser:

Kajian dalam Annals of The New York Academy of Sciences pada tahun 2011 melaporkan beberapa kajian awal menunjukkan resveratrol mempunyai kesan anti kanser.

Kajian yang diterbitkan oleh FACEB jurnalpada October 2011 menunjukkan resveratrol berjaya menghalang sel kanser payu dara daripada membesar.

Kajian yang dibuat oleh University of Nebraska pada tahun 2008 mendapati resveratrol berjaya menghalang estrogen daripada bertindak balas dengan DNA dan menyebabkan kanser payu dara.

Kajian yang dibuat oleh University of Florida pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol mempunyai sifat anti-carcinogenic yang boleh menghalang sel normal menjadi sel kanser.

Kajian yang dibuat oleh University of Kansas pada tahun 2012 menunjukkan resveratrol boleh membantu menghalang kanser prostate daripada membesar.

FUNGSI RESVERATROL MELAWAN KANSER

Resveratrol membantu merawat kanserdengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.

Apabila semakin lama menggunakan resveratrol, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan resveratrol walaupun anda sudah bebas kanser keranakhasiat resveratrol sangatlah banyak.

VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods )




Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Sarawak dan Brunei (Temburong, Kuala Belait dan Brunei Muara) 

Roswati Zainal
Email: edse_277@hotmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 673-8864384
www.wasap.my/6738864384