Thursday 25 May 2017

CARA MUDAH HILANGKAN JERAGAT DENGAN BERKESAN!

APA ITU JERAGAT?

Jeragat atau nama medikalnya Melasma adalah salah satu dari masalah kulit yang sangat biasa di kalangan penduduk Asia umumnya dan Malaysia. Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan. Jika dibiarkan hingga kronik boleh menyebabkan kanser kulit. Diakui masalah jeragat sangat-sangat menghantui ramai wanita.

Menurut Perunding Dermatologi Pusat Perubatan Darul Ehsan, Dr Noraziah Abd Kadir Jailani, makna jeragat terlalu meluas dalam kamus perubatan, namun, masyarakat khususnya orang Melayu mengenali jeragat sebagai tompok hitam atau pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher.

Punca jeragat

✔Cahaya Matahari
Cahaya matahari mengandungi sinar ultraviolet A dan B yang boleh menyebabkan kerosakan sel kulit kita. Kesan sinar UV ini bukan sahaja menyebabkan jeragat malah boleh menyebabkan kanser kulit.

✔Kehamilan
Bagi anda yang pernah hamil tentu biasa mengalami banyak masalah kulit ketika hamil. Antaranya kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat. Bagi sesetengah ibu, masalah kulit ini akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga ibu yang terus mengalami masalah ini termasuk jeragat.

✔Hormon Tidak Stabil
Kajian menunjukkan hormon tidak stabil seperti membuat rawatan hormon mengandungi estrogen atau progestron, menjadi punca masalah jeragat.

✔Pengambilan Ubat-ubatan
Ini merupakan punca jeragat yang jarang benar kita sedari. Pengambilan beberapa jenis ubat boleh memberi side efek pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru yang sihat dan aktif.

✔Pewangi
Bahan pewangi dan kosmetik boleh menyebabkan tindak balas photoxic merupakan juga salah satu sebab terjadinya jeragat.

✔Hypotiroid
Bagi pesakit hypotiroid, ini berlaku disebabkan paras hormon tiroid adalah rendah.

Antara banyak-banyak punca jeragat di atas, punca sinar matahari adalah paling besar.

🔸Adakah Vivix Mengandungi Antioksidan ?
Ya ! Tentu sekali.

Malah, menjadi kelebihan Vivix untuk kulit bila ia mengandungi antioksidan yang paling berkualiti di dunia.

Satu kajian klinikal sudah dibuat untuk membandingkan tahap perlindungan sel diantara Resveratrol ( ramuan dalam Vivix), vitamin E dan vitamin C.

Keputusannya, Resveratrol mampu melindungi kerosakan sel setinggi 95%. Diikuti dengan vitamin E 65% dan vitamin C 37%.

Jadi vitamin manakah yang sepatutnya anda pilih ? Mestilah Vivix !

🔹Bagaimana Vivix Melindungi & Merawat Kulit Bermasalah ?

Sifat utama antioksidan untuk kulit ialah meneutralkan kesan tindakbalas kulit pada serangan seperti sinar UV, hormon tak stabil, bakteria dan sebagainya.

Selain itu, antioksidan juga menghalang penimbunan radikal bebas.

Radikal bebas ialah sejenis sel yang rosak. Ini berlaku dalam proses penghasilan tenaga oleh sel.

Oleh itu, Vivix yang mempunyai 13 kali ganda lebih antioksidan dari produk lain di pasaran akan melindung dan merawat sel kulit dari rosak.

kelebihan vivix untuk kulit

Jeragat ialah sejenis inflamasi kulit. Asasnya, ia disebabkan oleh kesan radikal bebas.

Radikal bebas yang berlebihan menyebabkan penghasilan melanin menjadi tidak normal.

Kulit akan bertindak balas secara semulajadi untuk melawan sinar UV. Pigmen gelap (Melanin) akan dihasilkan dengan lebih banyak. Terlebih banyak sehingga terjadinya jeragat.

Jeragat akan menebal terutamanya di kulit yang terkena matahari. Ia kemudiannnya menjadi semakin kronik bila berlaku ‘sunburn’.

Oleh itu, pengambilan Vivix akan membantu mengawal lambakan radikal bebas pada kulit.

Selain dari itu, resveratrol yang ada didalam Vivix juga diuji 95% dapat menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat. Ia  meneutralkan kesan sinar UV pada kulit.

Jeragat yang gelap akan sembuh dan semakin cerah dengan cepat.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 20: UMI KALSOM BT. OMAR
[JERAGAT DI MUKA IBU PUDAR SELEPAS 2 MINGGU MAKAN VIVIX]

Ibu memang pengguna Shaklee. Sebelum mengenali Vivix, ibu memang ambil Ostematrix dan GLA tanpa miss. Selain dari itu, kadang-kadang beliau ambil Omega untuk kolestrol.

Ibu mula cuba Vivix kepunyaan adik yang tertinggal di rumahnya. Kesan pertama yang beliau rasa adalah pada pagi keesokannya. Biasanya ibu akan mengantuk selepas solat subuh, tetapi pagi itu beliau rasa cergas dan tidak mengantuk.

Sejak itu, ibu konsisten makan Vivix. Dua minggu kemudian, ibu beritahu satu berita baik. Jeragat kehitaman dimukanya pudar selepas makan Vivix. Ibu memang suka cuba pelbagai jenis produk kosmetik sejak muda. Ada produk yang beri kesan terbakar dan jeragat yang susah tanggal dimukanya. Syukur, dengan izin Allah, mukanya kembali berseri-seri walaupun usia sudah cecah 62 tahun dan mempunyai 20 orang cucu.

Kini, ibu memang tak boleh miss makan Vivix. Vivix adalah produk Shaklee kegemarannya. Dahulu, beliau ambil GLA untuk kurangkan komplikasi menopause, tetapi kini beliau sendiri akui Vivix jauh lebih berkesan membantu kurangkan komplikasi itu seperti eczema pada kulit. Beliau sendiri syorkan wanita menopause ambil Vivix untuk lebih sihat, cergas dan ceria.

Siapa yang tak gembira bila orang tersayang lebih ceria, cergas dan berseri-seri kan?
Alhamdulillah. Terima kasih Vivix SHAKLEE.

Hilangkan masalah jeragat awda mudah dan berkesan dengan Vivix Shaklee, hubungi saya sekarang:

📲+6738864384
💻FB/IG: Rose Emalda

✔Saya adalah Stokis dan Pengedar Vitamin Semulajadi dipercayai di Brunei dan Sarawak

✔Memberikan tunjuk ajar cara pengambilan vitamin dengan tepat dan betul

✔Konsultasi dan Follow Up perkembangan masalah kesihatan awda dengan percuma