Tuesday 4 April 2017

KOLESTROL TINGGI PUNCA MATI MENGEJUT. JAGA-JAGA!

Kolesterol dan darah tinggi ini memang adik beradik, kolesterol bila dah tinggi, habis salur darah sempit, boleh jadi darah tinggi, kencing manis, dan macam-macam lagi.



Permakanan Sihat Sangat Penting

Walaupun ambil vitamin Shaklee, permakanan sihat sangat-sangat penting. Saya  tulis mula-mula ini supaya kita semua jaga permakanan. Kalau nak tahu kehebatan detoks, bukan sahaja boleh kuruskan badan, tapi juga boleh turunkan darah tinggi. Jadi, permakanan yang baik sangat penting, sebelum ambil apa jua makanan kesihatan yang terdapat di luar sana. 

Aktiviti  Keluarkan Peluh

Selain itu, jangan lupa keluarkan sedikit peluh,bekerja duduk depan komputer, dalam air-cond lagilah tak bagus, kalau tak jaga makan. Kena keluarkan sikit tenaga, untuk badan kita rasa cergas dan bertenaga. Jantung baik untuk meningkatkan kemampuan darah dibawah keseluruh badan. Senaman boleh kurangkankolesterol.

Faktor Umur

Ada juga beberapa kes di mana tekanan darah naik disebabkan faktor umur. Umur semakin meningkat, perjalanan darah terganggu kerana kepekatannya. Disamping itu juga, sel makin lama makin tua, dan sel tersebut tak seanjal dahulu.


VIVIX SHAKLEE : Penawar Kolesterol Dan Darah Tinggi ?

Vivix terkenal dengan antioksidan yang tinggi.Antioksidan dalam Vivix membantu dalam perlindungan sel termasuklah sel di sekitar bahagian salur darah. Orang yang alami masalah kolestrol yang tinggi adalah disebabkan oleh plug atau kolestrol berlebihan dalam salur darah . Fungsi Vivix ini, ia melindungi salur darah kita, jadi salur darah kita akan dilindungi dari kerosakan. Kolestrol tidak boleh menempel pada salur darah yang boleh menyebabkan kolesterol berlebihan.Resveraterol terbukti berkesan mencegah pembekuan kolesterol dari melekat di saluran darah.

Credit by:
Roswati Zainal

Dapatkan Konsultasi masalah kesihatan biskita secara percuma. Biskita kami dahulukan.

Nak order Vivix Shaklee, hubungi saya sekarang Wattsap: 6738864384
#FB/IG: Rose Emalda
#Stokis dan Pengedar Vitamin Shaklee
Sabah, Sarawak dan Brunei