Tuesday 16 May 2017

KENCING BERBUIH DAN KAKI BENGKAK TANDA-TANDA BUAHPINGGANG BOCOR!

Simptom Penapis Buah Pinggang Bocor (Sindrom Nephrotic)

Sindrom Nephrotic adalah penyakit buah pinggang di mana terlalu banyak protein hilang dalam air kencing anda. Sindrom Nephrotic terutamanya disebabkan oleh kerosakan kepada sekumpulan saluran darah kecil di dalam buah pinggang (dipanggil glomeruli). Sekumpulan saluran darah ini bertindak sebagai penapis untuk mengasingkan produk yang berguna dan membuang apa yang tidak perlu ke dalam air kencing.

Biasanya, saluran darah mengekalkan protein. Walau bagaimanapun, apabila rosak, ia membenarkan terlalu banyak protein darah (lebih daripada 25 kali jumlah biasa!) untuk keluar daripada badan melalui air kencing. Ini menyebabkan Sindrom Nephrotic.

Terdapat beberapa simptom yang dapat kita kenalpasti iaitu:

✔Kencing berbuih
✔Mengalami bengkak di bahagian muka dan mata sewaktu bangun tidur
✔Bengkak di kaki dan pergelangan kaki
✔Badan lemah, tidak bermaya dan cepat letih
✔Kembung
✔Cirit birit
✔Sakit perut
✔Berat badan meningkat disebabkan oleh lebihan air (kembung)

Jika anda mengalami simptom-simptom di atas, saya sarankan buat pemeriksaan doktor dengan segera. Kenal pasti masalah anda dan minta nasihat dari doktor pakar.

TESTIMONIAL Encik Rosdi Ismail, pesakit buah pinggang bocor.

Nama saya Muhammad Rosdi Ismail, 38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrome iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital, doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24 jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrome, doktor memberi "sebeban" ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. engan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tak pernah menghidapinya.
Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambl steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan supplement dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sanga risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu mnjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.
Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix, bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3 botol Vivix iaitu lebih kurang 3 bulan saya ada temujanji dengan Doktor Pakar di Selayang dan alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah, Terima Kasih Shaklee.
Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetes, strok, darah tinggi dan kanser, ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdolaha dan bertawakal lah kepada Allah.

Sesunggunya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan.
- Muhamad Rosdi Ismail

VIVIX SANGAT-SANGAT MEMBANTU MASALAH BUAHPINGGANG BOCOR

Bagaimana Vivix Shaklee Boleh Membantu?
Sebelum tu saya nak cerita sikit tentang resveratrol. Resveratrol ni sangat tinggi antioksidan dan hebatnya resveratrol ni sehingga boleh meneutralkan radikal bebas dalam badan kita.

Selain itu, resveratrol ni mampu untuk merencatkan sel kanser, melawan jangkitan kulat, tekanan, radiasi ultraungu dan kecederaan.

Vivix 10 kali lebih hebat dan kuat dari Resveratrol, berbanding resveratrol sahaja.

Ini kerana Vivix mengandungi Resveratrol dan Polifenol yang akan bertindak dengan lebih berkesan lagi.